*신청기간 연장 안내: 10. 10.(목) 18:00 까지
안녕하세요 전남대학교 대학원혁신본부입니다.
대학원 차원에서 교육 수요자인 대학원생의 의견을 보다 생생하게 듣기 위해
학생모니터링단과 위원회(3기)를 운영하고자 합니다.
대학원 수업 및 대학원혁신사업에 관한 의견을 제시할 수 있는 열정적인 지원자를 모집합니다!
※ 면접 일정 조정가능합니다.
1. 모집대상
2024학년도 2학기 근로성 장학금 또는 BK 재원 장학금 수혜를 받는 대학원생 12명
(활동위원: 10명, 대학원 SNS 전담자: 2명)
2. 신청방법: 신청서 및 계획서, 핵심역량진단 결과서 제출
3. 신청기간: ~ 2024. 10. 10.(목) 18:00
4. 활동기간: 2024. 10. ~ 2025. 2.(5개월)
5. 활동내용 *자세한 사항은 안내문을 참고해 주세요.
구분 |
공통 |
개별사항 |
학생모니터링단
활동위원 |
- - 간담회 필수 참석(3회)
- - 팀별 보고서 제출(2회)
(설문조사) 대학원 수업(교과·비교과)에 대한 설문 제작, 학생모니터링단에 배포
(모니터링) 설문결과 기반 개선사항 도출
(홍보) 비교과 프로그램 홍보 및 참여 후기 작성 등 비교과 프로그램 자문활동 |
- 설문 결과를 바탕으로 토론하고, 영역별 모니터링 보고서 작성
|
대학원 SNS
전담자 |
- SNS(인스타그램, 유튜브) 관리, 개선 및 활성화 의견 제시
- 콘텐츠 제작 및 업로드
(인스타그램 스토리/카드뉴스, 유튜브 쇼츠 등)
|
6. 지원내용
구분 |
활동비 |
활동혜택 |
학생모니터링단
활동위원 |
중간/최종 보고서 제출 및 활동 종료 후 500천원 지급 |
- - 데이터 분석/보고서 작성/발표 역량 강화
- - 팀활동으로 네트워크 형성, 책임감과 소속감 고취
- - 간담회 참석 시 다과/식사 제공
- - 우수위원 선정 시 300천원 추가 지급(2명)
|
대학원 SNS
전담자 |
중간/최종 보고서 제출 및 활동 종료 후 600천원 지급 |
7. 제출서류 *한 폴더에 압축해서 제출 바랍니다. [폴더명] 대학원 학생모니터링단 위원회(3기)_이름
① 붙임 1. 안내문 및 서식 [서식 1]신청서(hwp) *SNS전담자의 경우 [서식1, 2] 제출
② 붙임 2. 대학원 학생모니터링단 위원회(2기) 신청자 명단(xlsx)
③ 핵심역량진단결과지(pdf) (2024. 9. 1. 이후 진단결과지)
※ 핵심역량진단사이트: https://gstar.jnu.ac.kr/
8. 유의사항
가. 2024. 10. 11.(금) 15:00 선발 면접 참석 가능자
※ 면접대상자 개별 연락 예정, ※ 면접 일정 조정가능합니다.
※ 선발기준: 지원동기 및 참여의지 적극성/대학원 비교과 프로그램, 지원사업에 대한 경험과 관심도/활동 계획의 창의성 및 구체성/BK21 사업에 대한 이해
나. 학생모니터링단 간담회 3회 참여는 필수이며, 학회발표 등의 일정으로 인해 참여가 어려운 경우 사전 담당자 협의
다. 활동기간 중 학적변동, 해외연수(파견) 등의 변경은 불가능하며 활동 ~ 종료시점까지 재학(또는 수료 후 등록)상태 유지
9. 문의
jinju4256@jnu.ac.kr / 062-530-5924
We are looking for passionate applicants who can provide feedback on graduate courses and the Graduate Innovation Project!
1. Target Participants: 12 graduate students who have received either a Work Scholarship or BK21 Scholarship in the 2024 Academic Year Second Semester (10 Active Members and 2 Social Media Managers)
2. Application Method: Submit the application form, project proposal, and core competency assessment results on the GradGrow section of the graduate school website.
3. Application Period: From September 26, 2024 (Thursday) to October 10, 2024 (Thursday)
4. Activity Period: From October 2024 to February 2025 (5 months)
5. Activity Details *Please refer to the notice for more details.(붙임 1-1.)
구분 |
공통 |
개별사항 |
학생모니터링단
활동위원 |
- - 간담회 필수 참석(3회)
- - 팀별 보고서 제출(2회)
(설문조사) 대학원 수업(교과·비교과)에 대한 설문 제작, 학생모니터링단에 배포
(모니터링) 설문결과 기반 개선사항 도출
(홍보) 비교과 프로그램 홍보 및 참여 후기 작성 등 비교과 프로그램 자문활동 |
- 설문 결과를 바탕으로 토론하고, 영역별 모니터링 보고서 작성
|
대학원 SNS
전담자 |
- SNS(인스타그램, 유튜브) 관리, 개선 및 활성화 의견 제시
- 콘텐츠 제작 및 업로드
(인스타그램 스토리/카드뉴스, 유튜브 쇼츠 등)
|
6. Support Provided:
Category |
Activity Fee |
Activity Benefits |
Graduate Student Monitoring Group
Active Members |
Submission of mid-term and final reports, with a payment of 500,000 KRW upon completion of activities. |
- Strengthening data analysis/report writing/presentation skills
- Networking through teamwork, fostering a sense of responsibility
- Refreshments/meals provided during meetings
Additional payment of 300,000 KRW for selected outstanding members (2 individuals) |
Graduate School Social Media Managers |
Submission of mid-term and final reports, with a payment of 600,000 KRW upon completion of activities. |
7. Required Documents:
A. Application form and project proposal for the Graduate Student Monitoring Group Committee (3rd Term) – 1 copy.
B. Core competency assessment results (PDF) – 1 copy (results obtained after September 1, 2024).
※ Core competency assessment site: https://gstar.jnu.ac.kr/
8. Important Notes:
A. 10. 11. (Fri) 15:00 Selection interview for eligible participants
※ Interviewees will be contacted individually.
※ Selection criteria: Motivation and willingness to participate, experience and interest in graduate extracurricular programs and supported projects, creativity and specificity of activity plans, understanding of the BK21 project.
B. Attendance at three student monitoring group meetings and submission of two reports are mandatory. If participation is difficult due to scheduling conflicts (e.g., conference presentations), prior consultation with the responsible person is required.
C. Changes in enrollment status or overseas training during the activity period are not allowed; students must maintain their enrollment status (or registration after completion) until the end of the activities.
★ 로그인 후 접속해 주셔야 신청 창이 보입니다.(You must log in to access the application page.)